Asterisk santralimizi kurduk ve artık outbound veya inbound projelerimiz için santralimize çağrı almak istiyoruz. Bunu eskiden santralimize bağlayacağımız PRI kart, FXO kart veya Analog Media gateway’e Türk Telekom hatlarımızı bağlayarak çözüyorduk. Ama bu şekilde yaptığımızda karşımıza bazı maliyetler çıkıyordu. Bunlar ;
- Asterisk tarafına bağlayacağımız kart veya gateway donanım maliyeti (8 hat için ortalama 500 USD)
- Türk Telekom tarafındaki ilk abonelik ücretleri veya PRI için telekom ve kendi tarafınıza koyacağınız donanım maliyetleri (1 PRI için yaklaşık 2500 USD)
- Aynı zamanda bu hatlar için ödeyeceğimiz aylık sabit ücretler. (Her hat başına ortalama 22 TL)
Bunlarla birlikte Analog veya PRI yapının bazı dezavantajı olan durumları ile de karşılaşacağız. Bunları bir kaç senaryo ile örnekleyelim. Diyelimki 0212 320 50 62 numaralı bir pbx hattımız olsun. Bu hattan eşzamanlı 10 adet çağrı alabilmek için 9 adet daha numara almanız ve Pbx hattımızın altına tanımlamamız gerekiyor. Bu durumda hem 10 adet hat için aylık sabit ücret ödemeniz gerekiyor. Hemde pbx numaranıza 11. arama geldiğinde Türk Telekom direk meşgul sinyali verecek ve buda size müşteri kaybı olarak yansıyacaktır.
Bu çok güzel bir özellikmiş. Bir numaramı hemen taşıyıp kullanmak istiyorum.
Bu servisi hemen kullanabiliyor muyum? Ne yapmam gerekiyor.
Evet. Servisimiz aktiftir. Hemen kullanabilirsiniz. İsterseniz Sıkça Sorulan Sorular sayfamızı ziyaret edip gerekli bilgileri alabilirsiniz.
444’lü hatlar taşınabiliyor mu? 444’lü hat PRI’a yönlendiriliyorsa, PRI için yapılacak numara taşımalarda bir dezavantaj mevcut mu? Teşekkür ederim.
Şuan için 444’lü hatlar taşınamıyor. Yani 444’lü numaranız PRI hatlarınıza yönleniyorsa taşıma yapılamaz.
Fakat 444’lü yapının olmadığı bir yerde PRI hatlar taşınacaksa bu mümkündür ve her hangi bir dezavantajı olmadığı gibi bir çok avantaj sağlayacaktır.