AGENT OTURUM AÇMA
Bu makaleyi uygulayabilmek için önce Asterisk API ile entegrasyon çalışması makalesini okumalısınız.
JSON
1 2 3 4 5 6 7 | { "command" : "agentlogin", "agent" : "3000", "exten" : "1200", "wait_response" : "1", "crm_id" : "1234abcd" } |
HTTP
1 | http://vami.verimor.com.tr:3000/santral_ismi/agentlogin?agent=3000&exten=1200&wait_response=1&crm_id=1234abcd&username=kullanici_adi&password=sifre |
santral_ismi (zorunlu, sadece http yönteminde): işlem yapmak istediğiniz santralin ismi.
agent (zorunlu): oturumu açılacak agent’ın numarası.
exten (zorunlu): agent’ın kullanacağı telefonun dahili numarası.
wait_response: “1” ise telefonun cevap vermesini bekleyip çağrının unique_id’si ile cevap döner. “0” ise (default, “0”) istek santrale ulaştırıldığında döner.
crm_id: bu isteği unique olarak tanımlayan string. vami cevaplarında bu id’yi de döndürür.
username (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api kullanıcı adınız.
password (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api şifreniz.
CEVAP
1 2 3 4 5 6 7 | { "response" : "agentlogin", "crm_id" : "1234abcd", "unique_id" : "123456789.123", "status" : "success", "message" : "login successful" } |
crm_id: istek yaparken verdiğiniz id.
unique_id: agent’ın bağlantısında oluşan çağrının unique_id’si (wait_response “1” ise)
status: işlem başarılıysa “success”, değilse “error” gelir.
message: işlemin açıklaması.