Skip links

Asterisk API ile CRM Popup (Müşteri bilgilerinin ekrana verilmesi)

VAMİ_CRM (SANTRALDEN CRM’E DOĞRU)
Bu makaleyi uygulayabilmek için önce Asterisk API ile entegrasyon çalışması makalesini okumalısınız.

PROGRAMIN AMACI
Santral tarafında dahili veya agentlarla alakalı oluşan olayları (çağrı geldi, çağrı başlatıldı, agent oturum açtı, agent oturumu kapattı, çağrı açıldı, çağrı kapandı, mola alındı, moladan geri dönüldü vb.) CRM’e bildirmektir.

DESTEKLENEN METODLAR
HTTP POST, Socket (JSON), DB (MySQL-MsSQL)

JSON

HTTP POST

PARAMETRELER

sb_id= santralin vami’deki tanımlı id numarasıdır.
sb_name= santralin vami’deki tanımlı adıdır.
date= eventin gönderildiği zamandır.
scenario= çağrının nasıl oluştuğu ile ilgili verilen senaryo türüdür. Değerler şunlardır.
– Inbound_Call_Agent
– Outbound_Call_Agent
– Inbound_Call_Extension (seçime bağlı, ring veya up durumunda)
– Extension_Extension (seçime bağlı, ring veya up durumunda)
– Originate_First_Internal
– Originate_First_Customer
– Outbound_IVR_Call_Agent
– Outbound_Call
– Agent_Login
– Agent_Logoff
– Hangup
– Answer
– Agent_Paused
– Agent_Unpaused
– AgentLogin_Call
– CDR

customer_num= müşterinin telefon numarası
pbx_num= santralin telefon numarası
internal_num= dahili telefon numarası
queue_num= kuyruk numarası (çağrı kuyruktan Agent’a geliyorsa gönderilir).
hold_time= müşterinin kuyrukta kaç saniye bekledikten sonra bağlandığını belirtir (çağrı kuyruktan Agent’a geliyorsa gönderilir).
direction= çağrının yönüdür. (in, out)
unique_id= çağrının unique_id’si

Yorum Yapın