[rank_math_breadcrumb]

Asterisk API ile CRM üzerinden çağrı başlatma

ÇAĞRI BAŞLATMA
Bu makaleyi uygulayabilmek için önce Asterisk API ile entegrasyon çalışması makalesini okumalısınız.

JSON

{ 
 "command"         : "originate", 
 "customer_num"    : "902121112233", 
 "pbx_num"         : "902121114455", 
 "internal_num"    : "1200", 
 "ring_timeout"    : "30", 
 "crm_id"          : "1234abcd", 
 "wait_response"   : "1", 
 "originate_order" : "of",
 "manual_answer"   : "0",
 "trunk"           : "verimor"
}

HTTP

http://vami.verimor.com.tr:3000/santral_ismi/originate?customer_num=902121112233&pbx_num=902121114455&internal_num=1200&ring_timeout=20&crm_id=1234abcd&wait_response=1&originate_order=of&manual_answer=0&runk=verimor&username=kullanici_adi&password=sifre

santral_ismi (zorunlu, sadece http yönteminde): işlem yapmak istediğiniz santralin ismi.
customer_num (zorunlu): aranacak numara.
pbx_num (zorunlu): karşı tarafa görünecek numara.
internal_num (zorunlu): çağrının bağlanacağı dahili numara.
ring_timeout: maksimum çaldırma süresi. (default, “30” sn.)
crm_id: bu isteği unique olarak tanımlayan string. vami cevaplarında bu id’yi de döndürür.
wait_response: “1” ise telefonun cevap vermesini bekleyip çağrının unique_id’si ile cevap döner. “0” ise (default, “0”) istek santrale ulaştırıldığında döner.
originate_order: çağrının ilk başlayacağı taraf. “if” (in-first) ise önce internal_num çalar sonra customer_num çalar. “of” (out-first, default) ise önce customer_num sonra internal_num çalar.
manual_answer : Varsayılan olarak bu değer sıfır kabul edilir ve dahili telefon direkt olarak bip sesiyle açılır. Dahili telefonun çalması isteniyorsa bu değer “1” olarak gönderilir.
trunk : çağrının başlatılacağı port seçilir.
username (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api kullanıcı adınız.
password (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api şifreniz.

CEVAP (wait_response=0) ise;

{ 
 "response" : "originate", 
 "crm_id"   : "1234abcd", 
 "status"   : "success",
 "message"  : "Originate successfully queued" 
}

CEVAP (wait_response=1) ise:

{ 
 "response"  : "originate", 
 "crm_id"    : "1234abcd", 
 "unique_id" : "123456789.123", 
 "status"    : "success", 
 "message"   : "4 Success / Answered" 
}
{ 
 "response" : "originate", 
 "crm_id"   : "1234abcd", 
 "status"   : "error", 
 "message"  : "5 Busy" 
}

unique_id: oluşan çağrının unique_id’si. wait_response=“0” ve başarısız çağrılar için gelmez.
crm_id: istek yaparken verdiğiniz id.
status: işlem başarılıysa “success”, değilse “error” gelir.
message: işlemin açıklaması.