Asterisk API ile CRM üzerinden agent oturumu açma

AGENT OTURUM AÇMA
Bu makaleyi uygulayabilmek için önce Asterisk API ile entegrasyon çalışması makalesini okumalısınız.

JSON

{ 
 "command"       : "agentlogin", 
 "agent"         : "3000", 
 "exten"         : "1200", 
 "wait_response" : "1", 
 "crm_id"        : "1234abcd" 
}

HTTP

http://vami.verimor.com.tr:3000/santral_ismi/agentlogin?agent=3000&exten=1200&wait_response=1&crm_id=1234abcd&username=kullanici_adi&password=sifre

 

santral_ismi (zorunlu, sadece http yönteminde): işlem yapmak istediğiniz santralin ismi.
agent (zorunlu): oturumu açılacak agent’ın numarası.
exten (zorunlu): agent’ın kullanacağı telefonun dahili numarası.
wait_response: “1” ise telefonun cevap vermesini bekleyip çağrının unique_id’si ile cevap döner. “0” ise (default, “0”) istek santrale ulaştırıldığında döner.
crm_id: bu isteği unique olarak tanımlayan string. vami cevaplarında bu id’yi de döndürür.
username (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api kullanıcı adınız.
password (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api şifreniz.

CEVAP

{ 
 "response"  : "agentlogin", 
 "crm_id"    : "1234abcd", 
 "unique_id" : "123456789.123", 
 "status"    : "success", 
 "message"   : "login successful" 
}

 

crm_id: istek yaparken verdiğiniz id.
unique_id: agent’ın bağlantısında oluşan çağrının unique_id’si (wait_response “1” ise)
status: işlem başarılıysa “success”, değilse “error” gelir.
message: işlemin açıklaması.