[rank_math_breadcrumb]

Asterisk API ile CRM üzerinden agent mola alma

AGENT MOLA ALMA
Bu makaleyi uygulayabilmek için önce Asterisk API ile entegrasyon çalışması makalesini okumalısınız.

JSON

{ 
 "command" : "queuepause", 
 "agent"   : "3000", 
 "state"   : "on", 
 "crm_id"  : "1234abcd" 
}

HTTP

http://vami.verimor.com.tr:3000/santral_ismi/queuepause?agent=3000&state=on&crm_id=1234abcd&username=kullanici_adi&password=sifre

 

santral_ismi (zorunlu, sadece http yönteminde): işlem yapmak istediğiniz santralin ismi.
agent (zorunlu): molaya çıkacak agent’ın numarasıdır. (eğer kuyruktaki bir dahili molaya alınacak ise SIP/3000 olmalı.)
state (zorunlu): “on” ise molaya çık, “off” ise moladan dön.
crm_id: bu isteği unique olarak tanımlayan string. vami cevaplarında bu id’yi de döndürür.
username (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api kullanıcı adınız.
password (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api şifreniz.

CEVAP

{ 
 "response" : "queuepause",
 "crm_id"   : "1234abcd", 
 "status"   : "success", 
 "message"  : "queue paused" 
}

 

crm_id: istek yaparken verdiğiniz id.
status: işlem başarılıysa “success”, değilse “error” gelir.
message: işlemin açıklaması.