Ip PBX santraliniz (Asterisk, FreePbx, Elastix, Trixbox vb.) üzerinden çağrı başlatabilmeniz için ilk önce Trunk tanımlaması yapmanız gerekiyor. Santralinizde Trunk olarak kullanabileceğiniz birden çok alternatifiniz var. Bunlar;
- Santralinize tanımlayacağınız birkaç parametre ile STH Operatör IP Arabağlantı
- Türk Telekom ile FXO cihaz kullanarak
- Mobil Operatörler ile IP FCT cihaz kullanarak veya Analog FCT ile beraber Analog FXO kullanarak
Bu seçeneklerin içerisinden cihaz temin etmeniz gerekmeyen ( kurulum maliyeti olmayan), çağrı kanal sınırı olmayan, kurulumu en basit ve fiyatları en uygun olanı bir STC operatör ile IP Arabağlantıdır. Eğer Ip santralinizi Çağrı Merkeziniz (Call Center) için yapılandırıyorsanız bu konuda Verimor Telekom’dan ücretsiz destek alabilir aynı zamanda özel Call Center Tarifesinden de yararlanabilirsiniz.
VERİMOR TELEKOM İÇİN TRUNK TANIMLAMASI
General Settings
Trunk Description: Verimor Telekom
Outbound Caller ID: Bu kanaldan çıkan aramalarda karşı tarafa çıkacak olan CallerID nizdir. Bunu kullanabilmeniz için STH operatörünüzün izin vermesi gereklidir.
Maximum Channels: Bu Trunk’dan eş zamanlı kaç adet arama çıkabilsin ayarıdır.
Disable Trunk: Trunk’ı kapatır.
Dial Rules: Arama kuralı ekleyebiliriz. Örneğin ilk rakamı 2-9 arasında ve toplam uzunluğu 7 hane olan bir numara çevrilirse başına 90212 ekle gibi.
90212+NXXXXXX
9+0[2-8]XXXXXXXXX
Outgoing Settings
Trunk Name: verimor
Peer Detail
type=peer
nat=yes
insecure=very
dtmfmode=info&rfc2833
allow=g729&ulaw&alaw
disallow=all
host=sip.verimor.com.tr
username=Kullancı Adı
secret=Şifre
qualify=yes
Registration
Register String
kullaniciadi:sifre@sip.verimor.com.tr/kullaniciadi
