Skip links

Sanal Santral

Yeni Nesil Bulut Tabanlı Telefon Santrali

SANAL SANTRAL

Şirket Santralinizi Sanal Santral teknolojisine Taşıyın,
Kesintisiz ve Sınırsız İletişimle Tanışın!

Bulut Santral (Sanal Santral) Nedir?

Sanal Santral (Bulut Santral), bulut tabanlı internet üzerinden hizmet veren, şirketinizde telefon santrali bulundurmanıza gerek kalmaksızın, internetin olduğu her yerden tüm santral özelliklerini kullanabileceğiniz internet tabanlı yeni nesil telefon santralidir.

Eski tip analog telefon santrallerin yerini alan sanal santralde (bulut santral) yatırım maliyeti gerektiren fiziksel bir santral kurulmasına gerek yoktur ve tamamen internet üzerinden çalışır. Yani internetin olduğu her yer sizin ofisinizdir!

Sanal santral ile karmaşık kablo yapılarından kurtulabilir, teknolojik, esnek yapısı ve kullanıcı dostu ara yüzüyle destek ücreti ödemeden kendiniz yönetebilirsiniz.

Her şubeniz için ayrı bir santral yatırımı yapmanıza gerek olmadan tek bir sanal santral ile tüm şubelerinizin telefon santrali ihtiyacını karşılayabilir, şubeler arası iletişim maliyetlerinizi sıfırlayabilirsiniz.

Bulut (Sanal) Santral Kullanmanın Avantajları

Sıfır Kurulum Maliyeti

Sanal santral için kurulum ücreti ödemezsiniz. Aylık kiralama modeliyle sahip olabilirsiniz.

Hızlı Kurulum

Sanal santraliniz yarım gün içinde hazırlanır. Hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.

Ücretsiz Destek, Bakım ve Güncelleme

Sanal santral güncellemeleri için ekstra bir ücret ödemezsiniz. Destek ve bakım hizmeti ücretsizdir.

Mobilite

Sanal santralinizi internet ağının olduğu her yerde kullanabilirsiniz. Taşınma gibi durumlarda sadece ip telefonlarınızı taşımanız yeterli olmaktadır.

Kesintisiz Erişim / İletişim

Sanal santral datacenter ortamında barındırıldığından dolayı internet ve elektrik kesintisine uğramaz. Numaranız lokasyonunuzdaki kesintilerden etkilenmez.

Güvenlik

Gelişmiş bulut teknolojisiyle uluslararası standartlarda güvenliğe sahiptir.

Yönetim ve Kullanım Kolaylığı

Bulut Santral (Sanal Santral) internet ağının olduğu her yerden erişilip yönetilebilir. Kullanımı kolaydır.

Yüksek Kapasiteli Kullanıma Uygunluk

Sanal santral sisteminde eş zamanlı olarak yüksek kapasitede çağrı alabilir, arama yapabilirsiniz.

Esneklik ve Ölçeklenebilirlik

Sanal santral esnek bir şekilde özelleştirilebilir. Kullanıcı sayısı, dış hat kapasitesi veya özellikleri hızlıca değiştirilebilir.

Yedeklilik, Akıllı Yönlendirme

Bulut Santral (Sanal Santral), lokasyonunuzdaki internetin kesilmesi durumunda çağrılarınızı otomatik olarak cep telefonlarınıza yönlendirir.

Taşınmak Kolaydır.

Sanal santralinizi internet ağının olduğu her yerde kullanabilirsiniz. Taşınma gibi durumlarda sadece ip telefonlarınızı taşımanız yeterli olmaktadır.

Ücretsiz Entegrasyon

Kullanmış olduğunuz CRM ya da yazılımla sanal santralinizi entegre edebilirsiniz.

Sanal Santralin Kullanım Alanları Nelerdir?

Sanal santral, çeşitli sektörlerde ve işletme türlerinde geniş bir kullanım alanına sahiptir.  KOBİ’lerden holdinglere, küçük ofislerden çağrı merkezlerine kadar tüm işletmeler ve operasyonlar için tercih edilmektedir.

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ’ler)

  • Düşük Maliyet, Yüksek Esneklik: Fiziksel bir santral kurma maliyetinin yüksek olduğu küçük ve orta ölçekli işletmeler için idealdir. İşletmeler, ihtiyaçlarına göre kullanıcı sayısını ve hat kapasitesini kolayca ayarlayabilir.
  • Profesyonel Görüntü: Gelişmiş çağrı yönetimi özellikleri, küçük işletmelere büyük şirketlerin profesyonel iletişim standartlarına erişim sağlar.

 

Büyük Şirketler

  • Merkezi Yönetim: Birden fazla lokasyonda faaliyet gösteren büyük kuruluşlar, tüm şubelerini merkezi bir santral sistemi ile yönetebilir. Bu, iletişim süreçlerinin entegrasyonunu ve yönetimini kolaylaştırır.
  • Kapsamlı Özellikler: Büyük kuruluşlar, çağrı yönlendirme, sesli yanıt sistemleri (IVR), çağrı kaydı ve detaylı raporlama gibi özelliklerden faydalanarak müşteri hizmetlerini ve iç iletişimi optimize edebilir.

Uzaktan Çalışan Ekipler

  • Her Yerden Erişim: İnternet bağlantısı olan her yerden erişim imkanı, uzaktan çalışan ekiplerin iletişimini sorunsuz bir şekilde sürdürebilmelerini sağlar. Bu özellik, özellikle pandemi döneminde ve sonrasında uzaktan çalışma modelinin yaygınlaşmasıyla daha da önem kazanmıştır.
  • İşbirliği ve Koordinasyon: Uzaktan çalışan ekipler, sanal santral sayesinde kolayca işbirliği yapabilir ve koordinasyonu sağlayabilir.

 

Müşteri Hizmetleri ve Çağrı Merkezleri

  • Verimli Çağrı Yönetimi: Sanal santral, müşteri hizmetleri ve çağrı merkezlerinin gelen çağrıları hızlı ve verimli bir şekilde yönetmelerine olanak tanır. Sesli yanıt sistemleri (IVR) ve çağrı yönlendirme özellikleri, müşteri memnuniyetini artırır.
  • Çağrı Kaydı ve İzleme: Çağrı merkezleri, çağrı kayıtlarını, detaylı rapor ve istatistikleri kullanarak kalite kontrolü yapabilir ve hizmet kalitesini artırabilir.

 

E-ticaret Firmaları ve Pazar yerleri

  • 7/24 İletişim: E-ticaret ve online hizmet sağlayıcıları, müşterileriyle 7/24 iletişimde kalabilir ve müşteri desteğini sürdürebilir.
  • E-Ticarete Firmalarına Özel Entegrasyon: Entegrasyonumuz bulunan T-Soft, Ticimax, Opencart, Projesoft ve Geliştir gibi e-ticaret platformları ile ürünlerin sipariş veya kargo durumlarını IVR ile okuma, otomatik aramayla kapıda ödeme onayı alma gibi özelliklerden yararlanabilirsiniz.
  • Pazar yerlerine özel numara maskeleme özelliği, çağrı yapan ve çağrı alan tarafların gerçek telefon numaralarını gizleyerek, gizlilik ve güvenlik açısından iletişim sağlar.

Sanal Santral Özellikleri

Sesli karşılama menüleri (IVR) ile şirketinize özel karşılama anonsları oluşturabilir, müşterilerinize tuşlama yaptırarak ilgili dahili ya da departmana kolayca ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Birden fazla dış hattınıza; mesai içi, mesai dışı ve öğle arası için farklı karşılama menüleri (IVR) oluşturabilirsiniz.

Gelen çağrılarınızı kuyruk modülüyle, istediğiniz çağrı dağıtım stratejisine operatörlere dağıtabilir, operatörlerin müsait olmaması durumunda çağrıları bekleterek özel anonslar dinletebilir, bekleyen çağrılara ortalama bekleme süresi ve sırasını anons edebilirsiniz. Sanal santraliniz, kuyruk üzerinden dağıtılan çağrıların istatistiklerini tutmaktadır.

Çalma gruplarına, departman veya birimlerle ilişkili dahilileri tanımlayabilirsiniz. Sizi arayan müşterilerinizi, karşılama menüsünde departman veya birimler için yaptıkları tuşlamaları çalma gruplarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin ilgili birime en hızlı şekilde bağlanmalarını sağlamış olursunuz.

Sanal santral üzerinde, kullandığınız numara bazında farklı senaryolar uygulayabilirsiniz. 444’lü numaralarınızı (FXO gateway cihazıyla), GSM numaralarınızı (IP FCT Port Modülüyle), Yurt dışı numaralarınızı (SIP Trunk Modülüyle) sanal santraliniz üzerinden kullanabilirsiniz.

Sanal santralinizde arayan numara bazlı santral senaryoları oluşturabilirsiniz.

1. Arandığınız ülkeye özel santral senaryoları oluşturabilmenizi sağlar. Böylelikle arandığınız ülkenin diliyle karşılama menüleri oluşturabilir ve çağrıları ilgili ülkenin dilinde hizmet veren personellerinize yönlendirebilirsiniz.

2. Arandığınız şehire özel santral senaryoları oluşturabilmenizi sağlar. Böylelikle çok şubeli yapılarda ilgili şehrin sabit numarasından arandığınız taktirde çağrıları o şehirdeki şubenize yönlendirebilirsiniz.

Sizi arayan müşterilerinize, dahililerinize bağlanana kadar geçen sürede arka planda bekleme müziği dinletebilirsiniz. Şirketinize ait jingle, herhangi bir müziği veya kampanyalarınızı bekleme müziği olarak kullanabilirsiniz.

Sanal santraliniz eş zamanlı sınırsız çağrı karşılayabilir. Ayrıca voip numaraları (0850 v.b.) üzerinden sınırsız çağrı alabilir, santralinizle karşılayabilirsiniz.

Sanal santralinizde, mesai içi ve mesai dışı için farklı karşılama senaryoları oluşturabilirsiniz. Öğle arası için de farklı bir karşılama senaryosu ayarlayabilirsiniz.

Kuyruk bazında ve genel olarak bekleyen, konuşan çağrılarınızı anlık olarak izleyebilir; Ortalama bekletme, ortalama konuşma süresini görüntüleyebilirsiniz. Servis hedefinizi kuyruk bazında girerek servis seviyenizi ölçebilirsiniz.

Dahililerinizin (Operatör) meşguliyet durumlarını santralinizin web arayüzünden anlık olarak izleyebilirsiniz.

Kuyruk modülü üzerinden alından çağrılar için, kuyruk bekleme istatistikleri, kuyruk çağrı istatistikleri v.b. istatistik ve raporlar yer almaktadır.

Bir dahilinin dışarı doğru arama yapıp Meşgul, Cevapsız, Ulaşılamıyor nedenlerinden dolayı görüşemediği durumda ilgili numara 12 saat içinde geri dönüş yaparsa; IVR, kuyruk, çalma grubu gibi senaryoları atlayarak doğrudan o dahiliye bağlanır.

Kurumsal karşılama anonslarını TTS Robotu aracılığıyla ÜCRETSİZ seslendirebilirsiniz.

Sanal santraliniz, özel bir tanımlama yapmanıza gerek kalmadan, resmi tatillerde otomatik olarak mesai dışı senaryonuzu devreye alabilir. Ayrıca bu senaryoyu idari tatiller için de devreye alabilirsiniz.

Önceden belirlediğiniz SMS şablonlarınızı gelen çağrılarda belirlediğiniz hedeflere SMS olarak gönderebilirsiniz. (Örneğin; Banka hesap bilgilerini gönderme, şirket adresi veya konumunu göndermek için kullanabilirsiniz.)

Bu yeni özellik sayesinde, giden aramalarınızda karşı tarafın cevap vermediği, meşgul veya ulaşılamadığı durumlarda, önceden belirlediğiniz içerikte bir SMS otomatik olarak gönderilir.

Bulut santral üzerinden faks gönderebilir ve alabilirsiniz. Gelen fakslarınız belirleyeceğiniz e-posta adreslerine gönderilmektedir. Web arayüzünden de gelen fakslarınızı görüntüleyebilirsiniz. Bilgisayarınızdaki bir dokümanı faks olarak gönderebilirsiniz.

Bulut santralde gerçekleşen tüm görüşmelerin kayıtları 3 ay süreyle tutulmaktadır. Google Drive veya FTP sunucunuzu santrale tanımlayarak görüşme kayıtlarını daha uzun süreli saklayabilirsiniz.

Google Drive entegrasyonuyla sanal santralinizde tutulan ses kayıtlarını Google Drive üzerinde yedekleyebilirsiniz. Google Drive 15GB ücretsiz depolama alanı vermektedir. 15 GB depolama alanıyla yaklaşık olarak 75.000 dk ses kaydı saklanmaktadır. İsterseniz Google Drive saklama alanınızı arttırarak daha fazla ses kaydı saklama imkanı yaratabilirsiniz.

Google Analytics entegrasyonumuz ile reklamlarda yayınlanan numaralarınıza gelen çağrıların kayıtlarını Google Analytics üzerinden görüntüleyerek raporlayabilirsiniz.

Sanal santral kaçan çağrı servisi, sizi arayıp ulaşamayan numaraları e-posta ile bildirir. İlgili kayıtları web arayüzünden de inceleyebilirsiniz.

Otomatik geri ara seçeneğiyle kaçan çağrılarınıza otomatik aramayla çağrı başlatılarak seçtiğiniz kuyruğa aktarılır. Otomatik geri arama predictive (ön görülü) çalışmakta olup, ilgili kuyruktaki müşteri temsilcilerinizin müsait olmaları durumunda çağrı başlatır. Bu seçeneğin kullanılabilmesi için Otomatik Arama / Sesli Mesaj ve MT modülünün santralinizde aktif halde olması gerekmektedir.

Kaçan bir çağrı bulut santralinizde daha önceden tanımlanmış süre içinde sizi tekrar aradığında ya da sizin tarafınızdan arandığında durumu raporlar sayfasında “Dönüldü” olarak işaretlenir.

Akıllı telefonunuza veya tabletinize yüklenecek bir uygulamayla bulut santralinizin dahilisi olabilir, görüşmelerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Online işlem merkezinde kayıtlı olan kişileriniz santralinizle entegre çalışmaktadır. OİM kişileriniz telefon rehberinizde görüntülenmektedir. Böylelikle gelen çağrılarınızda hangi müşterinizin aradığını ek bir entegrasyon yapmanıza gerek kalmadan telefonunuzdan görebilirsiniz.

Bulut santral rehberde kayıtlı numaralara özel santral senaryoları oluşturabilirsiniz.

Bulut santral rehberde kayıtlı numaralardan gelen aramalar için, standart santral senaryosunu uygulamadan ilgili çağrıyı;

Dilediğiniz kuyruğa yönlendirebilirsiniz.
Öncelikli olarak ayarlanmış kuyruğa yönlendirebilirsiniz. Böylelikle rehberde kayıtlı müşterilerinizi daha az bekletmiş olursunuz.
Dilediğiniz dahiliye yönlendirebilirsiniz.
Dilediğiniz çalma gurubuna yönlendirebilirsiniz.
Farklı bir sesli karşılama menüsüne yönlendirerek farklı bir senaryo uygulayabilirsiniz.

Gelen bir çağrı, cep telefonu numarasına yönlendirildiğinde, yönlendirilen cep telefonuna arayan numara bilgisi SMS ile bildirilir.

Dahili veya müşteri temsilcisi bir arama başlattığında, sistem otomatik olarak önceden tanımlı bir ses kaydını karşı tarafa iletişim başlamadan önce dinletir. Bu sayede, karşı tarafın görüşmenin ses kaydı alındığını bilmesi sağlanır.

Ip telefonlarda dahililerin meşguliyet durumlarını anlık olarak görüntüleyebileceğiniz meşguliyet panosu yer almaktadır. Birçok ip telefon meşguliyet panosunu genişleme modülü (expansion module) üzerinde sunmaktadır.

Ip telefonlardaki meşguliyet panosunu kullanabilmesiniz için bulut santralde meşguliyet panosu (BLF) desteği bulunmaktadır.

Bulut santraliniz özel bir tanımlama yapmadan resmi tatillerde otomatik olarak mesai dışına senaryonuzu devreye alır. Bu özellik opsiyonel olarak değiştirilebilir.

Bulut santralinizin web arayüzünde alt kullanıcılar oluşturabilir, oluşturulan kullanıcılara ilişkin çeşitli yetkiler tanımlayabilirsiniz.

Bulut santral üzerinden birden fazla çağrıyla telekonferans yapabilirsiniz.

Bulut santralinizin dahililerine ulaşılamaması durumunda arayan müşteriniz telesekreter kaydı bırakabilir. Bırakılan telesekreter kayıtları dahiliye tanımlı e-posta adresine gönderilir.

SRTP, gelişmiş bir güvenlik mekanizmasına sahip RTP protokolünün bir uzantısıdır. RTP tabanlı iletişim protokolünden geçirilen verilerin ve mesajların şifreleme, kimlik doğrulama ve bütünlük doğrulaması sağlar. SRTP özelliğiyle daha güvenli iletişim sağlarsınız.

Dahililerinize özel dış hat tanımlayabilirsiniz. Tanımlanan dış numara (CLI), ilgili dahilinin dış aramalarında görünür.

Bulut santralde yapılan görüşmelerin ses kayıtlarını FTP sunucunuz üzerinde depolayabilirsiniz. Böylelikle ses kayıtlarınızı daha fazla süreyle saklama imkanı sağlayabilir ve kendi tarafınızda saklama özgürlüğüne sahip olursunuz.

Kullanmış olduğunuz yazılımınızla sanal santralinizi entegre ederek; gelen aramalarınızda, arayan kişi bilgilerini yazılımınız üzerinde POP-UP açabilir, yazılımınız üzerinden arama başlatabilir, görüşmelerinizin ses kayıtlarını yazılımınızdan dinleyip indirebilirsiniz.

Entegrasyonumuz bulunan T-Soft, Ticimax, Opencart, Projesoft ve Geliştir gibi e-ticaret platformları ile ürünlerin sipariş veya kargo durumlarını IVR ile okuma, otomatik aramayla kapıda ödeme onayı alma gibi özelliklerden yararlanabilirsiniz.

Yapılan görüşmelerin sonunda müşterilerinizi çağrı sonrası memnuniyet anketine yönlendirerek görüşmeyi değerlendirmelerini isteyebilir, böylelikle telefonda hizmet veren personellerinizin (MT) performanslarını değerlendirebilirsiniz. Çağrı sonrası memnuniyet anketi, sanal santralde ek modül olarak sunulmaktadır.

Çağrı kalite puanlaması özelliği sayesinde, görüşme kayıtlarını bir yönetici tarafından dinleyebilir ve dinlenen görüşmeleri kalite açısından puanlayabilirsiniz. Böylelikle müşteri deneyimini değerlendirme ve iyileştirme sürecine önemli bir katkı sağlayabilirsiniz.

Bulut santral web arayüzünden (Kişi, Grup, Numara Listesi, Excel) veya Entegrasyon – API ile otomatik aramalar başlatarak anket, borç okuma, onay alma, duyuru ve hatırlatmalar yapabilirsiniz. Otomatik IVR araması, sanal santralde ek modül olarak sunulmaktadır.

Bulut santral web arayüzünden (Kişi, Grup, Numara Listesi, Excel) veya Entegrasyon – API ile müşterilerinize hedef kitlenize sesli mesajlar gönderebilirsiniz. Sesli mesaj, sanal santralde ek modül olarak sunulmaktadır.

SIP Trunk özelliğiyle santralinize gelen çağrıları herhangi bir senaryodan sonra SIP protokolünü destekleyen farklı bir santrale ya da çağrı merkezi yazılımına ip üzerinden yönlendirebilirsiniz.

 

Yazılımında barındırdığı Text to Speech (TTS) robotuyla veritabanınızdaki bilgileri müşterilerinize okuyabilir. TTS, sanal santralde ek modül olarak sunulmaktadır

Web servisiniz ile arayan numaraya özel santral senaryoları oluşturabilirsiniz. Çağrı Yönetim API’si bulut santralde ek modül olarak sunulmaktadır.

BS Web Telefonunu bilgisayarınıza herhangi bir masaüstü yazılımı yüklemenize gerek kalmadan internet tarayıcınızla (Google Chrome, Mozilla Firefox ve Opera) Bulutsantralim web arayüzünden (oim.verimor.com.tr) kullanabilirsiniz.

Görüşme esnasında çağrıyı anlık olarak dinleyebilir, sadece müşteriye konuşabilir, sadece dahiliye (MT) konuşabilir ya da konuşmayı konferansa çevirerek her iki tarafa da konuşabilirsiniz.

Bulut santralde kullanılan anonslara İngilizce dil seçeneği sunulmaktadır. Santralde kuyruktaki ortalama bekleme süresi, bekleyenler arasındaki sırası v.b. diğer standart anonsları İngilizce veya Türkçe olarak ayarlayabiirsiniz.

Dahili olarak kullanacağınız Yealink, Grandstream, Fanvil ve Gigaset marka ip telefonlar, register (dahili kaydı) bilgilerini ve tüm ayarlarını MAC adresi üzerinden otomatik olarak alır. Böylelikle ip telefonlar için ek bir kurulum ve ayar yapılmasına gerek kalmaz.

 

Sanal santralinize dahili olarak bağlanacak ip telefon veya yazılımlar için ip bazında izin verebilirsiniz. Böylelikle sadece belirlediğiniz ip ‘lerden erişim sağlanır. Bu özelliği aktif/pasif hale getirebilirsiniz.

Yurt içi – sabit, yurt içi – GSM ve yurt dışı aramaları, dahili bazında yetkilendirebilirsiniz.

İstediğiniz numaraları kara listeye alarak bu numaraların sizi aramalarını engelleyebilirsiniz.

Bulut santraldeki standart olan uyarı anonsları (kuyruk bekleme sırası ve süresi, telesekreter v.b.) kadın veya erkek ses olarak seçilebilir.

Şirketinize özel santral paketlerimiz hakkında bilgi almak ve hemen yararlanmak için lütfen müşteri hizmetlerimizle (0850 532 00 00) iletişime geçiniz.