Skip links

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nasıl Çalışır?

İleti yönetim sistemi nedir, nasıl çalışır? İYS’ye üye olmak zorunlu mu? Başvuru sürecinde neler gerekir? İşte İYS hakkında bilmeniz gerekenler;

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir?

Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe alınan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik‘e uygun olarak; Hizmet Sağlayıcılar’ın arama, mesaj ve e-posta gibi farklı tipte ileti izinlerini saklayıp yönetebilecekleri, alıcıların verdikleri izinleri görüntüleyip kaldırabilecekleri, izinsiz gönderimleri şikâyet edebilecekleri, kamunun ise ileti şikâyetlerini ve şikâyete konu iznin durumunu görüntüleyebilecekleri, web sitesi, kısa mesaj numarası ve çağrı merkezi üzerinden hizmet verecek, tüm izinleri zaman damgasıyla kayıt altına alıp güvenli biçimde saklayacak ulusal veri tabanı sistemidir.

Detaylı bilgi için https://iys.org.tr/iys/nedir

İYS’deki Kavramlar

Hizmet Sağlayıcı Kimdir?
Telefon, çağrı merkezi, otomatik arama makinesi, akıllı ses kaydedici sistem, elektronik posta, kısa mesaj hizmeti gibi vasıtalar kullanılarak elektronik ortamda gerçekleştirilen ve ticari amaçlarla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli ileti gönderimi yapan gerçek veya tüzel kişilere Hizmet Sağlayıcı denir.

Ticari Elektronik İleti Nedir?
Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri doğrultusunda mal ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak ya da işletmesinin tanınırlığını arttırmak amacıyla elektronik iletişim araçlarıyla yapılan her türlü ticari iletişimi ticari elektronik ileti olarak adlandırılır.

Alıcı Kimdir?
Hizmet sağlayıcısının sunduğu ticari elektronik iletiyi alan kişiye alıcı denir. Alıcılar İYS’de izinlerini hızlı ve kolay bir şekilde tek hesaptan yönetebilir ve değiştirebilirler. Ayrıca şikâyet başvurularını da buradan gerçekleştirirler.

İleti Yönetim Sistemi Nasıl Çalışır?

Ticari elektronik ileti izinleri için güvenli veri tabanı

Artık tüm ticari elektronik ileti izinleri, İleti Yönetim Sistemi’nde saklanacaktır. Ticari elektronik ileti gönderimi yapan tüm Hizmet Sağlayıcılar, pazarlama, promosyon, kampanya, indirim, hediye reklam vb. içerikli ticari elektronik iletilerini müşterilerine arama, mesaj ve e-posta olarak iletebilmek için aldıkları ticari elektronik ileti izinlerini İleti Yönetim Sistemi’ne yükleyecektir. Alıcılar yani vatandaşlar ise bu izinler için çıkış haklarını diledikleri zaman kullanacaktır.

Tek noktadan yönetim

Alıcılar, ne zaman, nereden, hangi kanal üzerinden hangi Hizmet Sağlayıcı’nın veya markasının ticari elektronik ileti göndermesine izin verdiğini görüntüleyecektir. Hizmet Sağlayıcılar’a her bir kanal (aramamesaj ve e-posta) için verdikleri izinleri İleti Yönetim Sistemi üzerinden düzenleyebilecektir. Üstelik tüm bu işlemler tek bir platformda yapılacaktır.

Ticari elektronik iletiler kontrol altında

Hizmet Sağlayıcılar herhangi bir kanaldan ticari ileti göndermek istediklerinde, vatandaşların verdikleri izinler çeşitli yöntemlerle İleti Yönetim Sistemi üzerinden kontrol edilerek sadece izin vermiş vatandaşlara gönderim yapılacaktır. Çıkış hakkının kullanıldığı durumlarda İleti Yönetim Sistemi filtresi sayesinde bu iletiler ret hakkını kullanmış alıcılara gönderilmeyecektir.

Şikâyet yönetimi daha hızlı daha kolay

Ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı’dan ileti alan vatandaşlar, şikâyet haklarını İleti Yönetim Sistemi üzerinden kullanabilecektir.

İletişim bilgileriniz güvende

İleti Yönetim Sistemi üzerindeki tüm izinler ve iletişim adresleri, ulusal veri tabanlarında saklanacak, böylelikle veri güvenliği sağlanacaktır.

İleti Yönetim Sistemine Kayıt Zorunlu Mu? Kayıt İşlemi Nasıl Yapılır?

Hizmet sağlayıcıların Ticari Elektronik İleti gönderebilmeleri için İYS’ye kayıt yaptırmaları ve 1 Eylül 2020 tarihine kadar mevcut izinlerini İleti Yönetim Sistemi üzerine aktarmaları gerekmektedir. Bu tarihe kadar aktarılmayan izinler geçersiz sayılacaktır.

İYS’ye kayıt işlemini yapmak için tıklayınız.