Skip links

Coğrafi Yedeklilik (High Availabilty) Çalışması

Kesintisiz hizmet sunarak müşteri memnuniyetimizi arttırmak, katma değer sunmak ve sektörde fark yaratabilmek için yaptığımız AR-GE çalışmaları ve yatırımlarımızın sonucunda “Coğrafi Yedekli Ses Hizmeti” projemiz tamamlanarak devreye alınmıştır.

Coğrafi Yedekli Ses Hizmeti Nedir?

Ses hizmeti için kullandığımız yazılım ve donanımların farklı bir lokasyonda daha bir kopyasının sürekli aktif olarak hizmet vermesidir.

Coğrafi yedeklilikle birlikte sistemlerimiz, İstanbul ve Ankara olmak üzere iki farklı lokasyonda TIER 3 sertifikalı veri merkezlerinde (datacenter) eş zamanlı olarak hizmet vermektedir.

Diğerlerinden Farkları Nedir?
  • Online İşlem Merkezi (OİM) üzerinden aşağıdaki yapacağınız tüm değişiklikler iki lokasyona da eş zamanlı uygulanır.
    • Gelen çağrı yönetimi (Trunk ekle/sil/değiştir, Bağlanacak trunk/register)
    • Akıllı Yönlendirme (Yönlendirme şartı ve Numara listesi)
    • Telesekreter servisi (Aç/kapa ve diğer ayarları)
    • Düşük bakiye Hatırlatma (Aç/kapa ve Hatırlarma tutarı)
    • Fatura Koruması (Günlük yurtdışı, Günlük toplam, Aylık toplam harcama)
    • Hesap ayarları (Yurtdışı erişimi aç/kapa, Bilinmeyen No Engelle)
  • Hesap bakiyeniz iki lokasyonda da aynıdır. (Ön ödemeli hesaplar için)
  • OİM üzerinden iki lokasyonda oluşan arama kayıtlarına (CDR) erişebilirsiniz.
  • OİM üzerinden iki lokasyondaki Aktif çağrılarınızı izleyebilirsiniz.
  • OİM üzerinden iki lokasyondaki Telesekreter kayıtlarınızı inceleyebilirsiniz.
Nasıl Çalışır?

Giden aramalar (Outbound) iki lokasyondan da başlatılabilir. Öncelikli olarak İstanbul, yedek (failover) olarak Ankara’nın kullanılması tavsiye edilir.

Gelen aramalar (Inbound) İstanbul lokasyonundan teslim edilir. Fakat İstanbul’a erişim sorunu olduğunda veya İstanbul’da hata oluştuğunda çağrı otomatik olarak Ankara üzerinden teslim edilir.

İstanbulAnkara
Ses Sunucu sip.verimor.com.trSes Sunucu – sip2.verimor.com.tr
Verimor Network 194.49.126.0/26
Verimor Network185.159.116.0/26
Not: Eğer santralinizin önünde bir firewall varsa ve daha önce İstanbul Network’ü için tanımlamamlar yapıldıysa, Ankara için de aynı tanımlanmalar yapılmalıdır.
Nasıl Ayarlanır?

FreePBX (PlusPBX)
Ayar: İki lokasyon için birer trunk oluşturulmalıdır. (verimor_ist ve verimor_ank). Trunk ayarlarının ikisi de aynı olmalı. Sadece trunkların içerisine “qualify=yes” parametresi de eklenmeli. (Not: Trunkların host adresi farklı. Register string ve içerisindeki host adresi de unutulmamalı.) Sonrasında outbound route’daki İstanbul trunk’ın hemen altına failover trunk olarak Ankara seçilmelidir.

Çalışma Mantığı: Bu durumda santral iki sunucuya da register olur. Herhangi birinden gelen çağrıyı alabilir. Her zaman outbound için birinci sunucuyu (İstanbul) kullanır. İstanbul’dan hata alırsa Ankara’ya yollar. Eğer İstanbul down olursa İstanbul’u atlarayarak çağrıyı direkt Ankara’ya gönderir.

Yealink Ip Telefonlar

(Eğer bir  ip santraliniz olmadan direkt Verimor’a bağlanıyorsanız bu geçerli)

Ayar: Normal ayarların dışında sadece “Sip Server 2 Host” parametresine sip2.verimor.com.tr değeri tanımlanır.

Çalışma Mantığı: Yealink bu durumda iki sunucuya da register olur. Herhangi birinden gelen çağrıyı alabilir. Her zaman outbound için birinci sunucuyu kullanır. Birinci sunucu yanıt vermezse timeout olup (yaklaşık 2 sn. bekledikten sonra) ikinci sunucuya çağrıyı yollar.

Eyebeam

Ayar: İki lokasyon için birer profil oluşturulmalıdır. İkisi de aynı anda aktif olmalı. (Seçim kutucuklarının ikisi de işaretli olmalı)

Çalışma Mantığı: Eyebeam bu durumda iki sunucuya da register olur. Herhangi birinden gelen çağrıyı alabilir. Her zaman varsayılan olarak tanımlı gözüken profile (İstanbul’a) çağrıyı gönderir. İstanbul’da sorun olursa arama yapamaz. Giden arama yapabilmek için Ankara profilini elle default hale getirmek gerekir.

Yorum Yapın