ÇAĞRI BAŞLATMA
Bu makaleyi uygulayabilmek için önce Asterisk API ile entegrasyon çalışması makalesini okumalısınız.
JSON
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | { "command" : "originate", "customer_num" : "902121112233", "pbx_num" : "902121114455", "internal_num" : "1200", "ring_timeout" : "30", "crm_id" : "1234abcd", "wait_response" : "1", "originate_order" : "of", "manual_answer" : "0", "trunk" : "verimor" } |
HTTP
1 | http://vami.verimor.com.tr:3000/santral_ismi/originate?customer_num=902121112233&pbx_num=902121114455&internal_num=1200&ring_timeout=20&crm_id=1234abcd&wait_response=1&originate_order=of&manual_answer=0&runk=verimor&username=kullanici_adi&password=sifre |
santral_ismi (zorunlu, sadece http yönteminde): işlem yapmak istediğiniz santralin ismi.
customer_num (zorunlu): aranacak numara.
pbx_num (zorunlu): karşı tarafa görünecek numara.
internal_num (zorunlu): çağrının bağlanacağı dahili numara.
ring_timeout: maksimum çaldırma süresi. (default, “30” sn.)
crm_id: bu isteği unique olarak tanımlayan string. vami cevaplarında bu id’yi de döndürür.
wait_response: “1” ise telefonun cevap vermesini bekleyip çağrının unique_id’si ile cevap döner. “0” ise (default, “0”) istek santrale ulaştırıldığında döner.
originate_order: çağrının ilk başlayacağı taraf. “if” (in-first) ise önce internal_num çalar sonra customer_num çalar. “of” (out-first, default) ise önce customer_num sonra internal_num çalar.
manual_answer : Varsayılan olarak bu değer sıfır kabul edilir ve dahili telefon direkt olarak bip sesiyle açılır. Dahili telefonun çalması isteniyorsa bu değer “1” olarak gönderilir.
trunk : çağrının başlatılacağı port seçilir.
username (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api kullanıcı adınız.
password (zorunlu, sadece http yönteminde): tanımlanmış api şifreniz.
CEVAP (wait_response=0) ise;
1 2 3 4 5 6 | { "response" : "originate", "crm_id" : "1234abcd", "status" : "success", "message" : "Originate successfully queued" } |
CEVAP (wait_response=1) ise:
1 2 3 4 5 6 7 | { "response" : "originate", "crm_id" : "1234abcd", "unique_id" : "123456789.123", "status" : "success", "message" : "4 Success / Answered" } |
1 2 3 4 5 6 | { "response" : "originate", "crm_id" : "1234abcd", "status" : "error", "message" : "5 Busy" } |
unique_id: oluşan çağrının unique_id’si. wait_response=“0” ve başarısız çağrılar için gelmez.
crm_id: istek yaparken verdiğiniz id.
status: işlem başarılıysa “success”, değilse “error” gelir.
message: işlemin açıklaması.