Ip PBX santraliniz (Asterisk, FreePbx, Elastix, Trixbox vb.) üzerinden çağrı başlatabilmeniz için ilk önce Trunk tanımlaması yapmanız gerekiyor. Santralinizde Trunk olarak kullanabileceğiniz birden çok alternatifiniz var. Bunlar;

  • Santralinize tanımlayacağınız birkaç parametre ile STH Operatör IP Arabağlantı
  • Türk Telekom ile FXO cihaz kullanarak
  • Mobil Operatörler ile IP FCT cihaz kullanarak veya Analog FCT ile beraber Analog FXO kullanarak

Bu seçeneklerin içerisinden cihaz temin etmeniz gerekmeyen ( kurulum maliyeti olmayan), çağrı kanal sınırı olmayan, kurulumu en basit ve fiyatları en uygun olanı bir STC operatör ile IP Arabağlantıdır. Eğer Ip santralinizi Çağrı Merkeziniz (Call Center) için yapılandırıyorsanız bu konuda Verimor Telekom’dan ücretsiz destek alabilir aynı zamanda özel Call Center Tarifesinden de yararlanabilirsiniz.

VERİMOR TELEKOM İÇİN TRUNK TANIMLAMASI

Trunk Description: Verimor Telekom

General Settings

Outbound Caller ID: Bu kanaldan çıkan aramalarda karşı tarafa çıkacak olan CallerID nizdir. Bunu kullanabilmeniz için STH operatörünüzün izin vermesi gereklidir.

Maximum Channels: Bu Trunk’dan eş zamanlı kaç adet arama çıkabilsin ayarıdır.

Disable Trunk: Trunk’ı kapatır.

Dial Rules: Arama kuralı ekleyebiliriz. Örneğin ilk rakamı 2-9 arasında ve toplam uzunluğu 7 hane olan  bir numara çevrilirse başına 90212 ekle gibi.

Outgoing Settings

Trunk Name: verimor

Peer Detail

Registration

Register String