IPPBX Santralimiz (Asterisk, FreePbx, Elastix, Trixbox vb.) eğer NAT arkasında çalışıyorsa bazı parametreler ile santralimizin ayarlanması gerekiyor. Bu ayarlar tanımlanmazsa veya düzgün yapılandırılmazsa tek taraflı ses sorunları yaşayabiliriz.

İlk olarak dış ip adresimiz statik/sabit mi yoksa dinamik/değişken mi bunu öğrenmemiz gerek. Eğer ip adresimiz sabit ise işimiz çok kolay. Ama adresimiz değişken ise modemimiz üzerindeki “dinamik dns” servisinden yararlanabilir böylece her zaman ip adresimizi bir dns yardımıyla tespit etmiş oluruz. (Ücretsiz servisler; www.dyndns.org – www.no-ip.com)

etc/asterisk/sip_nat.conf dosyasında aşağıdaki tanımlamalar yapılmalıdır.

Bu parametreleri girdikten sonra santralinize dışarıdan erişip hesaplarına bağlanarak arama yapmak, çağrı almak veya yönetim amaçlı bağlanmak isterseniz yapmamız gereken diğer bir iş ise, modemimiz üzerinde port yönlendirmeleridir. Modemimiz üzerinden aşağıdaki portları IPPBX Santralimizin iç ip adresine yönlendirmesini yapmalıyız.

ProtokolPaketPortYönlendirilecek IP
SIPUDP5060–>192.168.x.x
RTPUDP10000-20000–>192.168.x.x
HTTPSTCP443–>192.168.x.x
SSHTCP22–>192.168.x.x
Flash Operator PanelTCP4445–>192.168.x.x
MySQLTCP3306–>192.168.x.x
IAXUDP4469–>192.168.x.x

Not: Uzaktan sisteminize bağlandığınızda Flash Operator Paneliniz çalışmıyorsa TCP 4445 no’lu portu santralinize yönlendirmemişsiniz demektir.

Port Yönlendirme Ekran Görüntüleri